God eftermiddag!

2009-11-27 @ 13:53:52

Dagen började med att klämma i sig lite frukost a la LCHF, bestående av 2 kokta ägg, några skivor Goudaost och en kopp te (med kokosfett! + grädde). Det står jag mig bra på i rätt många timmar! Ägg är i stort sätt basen av det man äter.



LCHF är en livsstil, inte en diet som vissa påstår. Den går ut på att man utesluter kolhydrater i form av pasta, potatis, ris, socker m.m. för att hålla blodsockret på en jämn nivå. När man uteslutit alla kolhydrater hamnar kroppen i något som kallas ketos, och det betyder att det inte finns några kolhydrater=reservenergi i kroppen och då börjar kroppen bränna av fettet istället! Väldigt smart drag ;)

Sen jag började med detta (kört i vissa perioder innan) så har jag sedan den 4 november gått ner 5,1 kg utan problem.

Igår var jag hos en vän och åt middag, bestående av:

Förrätt: Skivade tomater och mozarella med olivolja, basilika och vitlök.
Huvudrätt: Ugnspannkaka (utan mjöl) med lingon.
Efterrätt: Ostar och ett litet glas vin.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback