Godaste Tonfiskröran

2009-12-01 @ 14:40:25
Måste bara tipsa om en jättegod tonfiskröra som min kompis lärde mig göra en gång! Lätt den godaste jag har ätit! Passar väldigt bra till både pasta, bakad potatis och omelett (LCHF-vis) Har inga direkta mått på de olika sakerna men jag skriver på ett ungefär!

1 burk Tonfisk i vatten
0,5 - 1 Gul lök
1,5 - 2 dl Creme Fraiche
2 vitlöksklyftor
0,5 Grön Paprika
1 tsk Sambal Oelek
Grönsaksbuljongpulver

1. Finhacka och fräs löken med smör i stekpannan.
2. Häll bort vattnet från tonfisken och blanda ner med löken.
3. Häll i Creme fraichen, hur mycket är en smaksak.
4. Pressa ner 2 vitlöksklyftor och tillsätt lite grönsaksbuljongpulver.
5. Blanda ner en tesked Sambal Oelek i röran.
6. Finhacka paprikan och blanda ner, den ska fortfarande vara knaprig.
7. Avsluta med salt och svartpeppar!

MUMS!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback