Julstök?

2009-12-09 @ 00:52:04



Är lite sugen på att julbaka lite, ska kanske göra det i morgon om jag får tid. Lite tråkigt är det dock när man själv inte får äta det man bakar, får komma på en LCHF variant.

Till middag idag åt jag LCHF pannkakor. Till de behövs 3 ägg, 2 dl vispgrädde och ca 1 dl mandelmjöl (mald mandel) som man blandar och låter svälla. Hällde i lite bakpulver i smeten också. Sen steker man det på rätt hög värme tills de fått lite färg! De blir jättegoda! Till det hade jag vispgrädde och lite varma hallon! :) Mums!

Kanske kan man blanda ner saffran i smeten och göra några slags saffransrullar? Kan tänka mig att det är gott när man inte äter lussebullar! Värt att prova!

Frukost: Kesoplättar med kanel
Lunch: Kaffe med mjölk
Middag: Pannkakpor med grädde och bär
Fika: Te med grädde.

Mycket fett som ni ser ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback